mandag den 6. september 2010

Det kører bare her hos os!

Ja en ulykke kommer jo sjældent alene - jeg går jo som regl herhjemme, men den ene dag hvor jeg tillader mig at tage nogen steder - ja der får vi indbrud!!!

Vi kørte afsted kl. 06.00 i morges og kom først hjem her ved 17 tiden. Gemalen var den første der kom ind af døren, og spurgte underligt om hvad fanden der var sket her. Bagdørens glasparti var total smadret og på den måde har vedkommende låst døren op og gået ind.

Først lagde vi egentlig ikke mærke til der manglede noget, og blev enige om at vedkommende var blevet forstyrret. Men så fik jeg da lige set at der fx manglede en bærbar som gemalen skulle lave for noget familie - det var ikke engang vores!!! og så kunne vi lige pludselig bare begynde at se alle de ting rundt omkring som manglede...

Jeg må ærligt indrømme jeg blev mere og mere utilpas - hvor eller nærmere hvor har de ikke været?

Og jeg ved fra nogen andre i byen at de havde 3 indbrud i træk sådan cirka hver gang de havde fået erstattet alle tingene - så mit hoved kan jo ikke tænke andet end: " hvornår kommer de igen????"

Vores to katte er totalt skræmte, de kom heller ikke frem lige med det samme da vi kom hjem - og da politiet kom - vupti så var de forsvundet igen. Heldigvis har de ikke fået trådt i nogen af de tusindvis af glasskår som flød over det hele og hvis det bare er forskrækkelsen så kommer de sig igen.

Politibetjenten derimod var ked af vores "gæster" ikke havde skåret sig, da man åbenbart fælder flere og flere indbrudstyve på dna. Men da det ikke var tilfællet kørte han hurtigt igen.

Så da han var kørt igen kunne jeg gå i gang med at fjerne glasskår så vi alle sammen kunne være her igen, og jeg gik også igennem mine skuffer hvor dumme mig havde haft nogle penge liggende i en gammel patchworkpung (faktisk den første jeg syede) som de har taget med - men fordi der var fundet penge er hele skuffen blevet gennemrodet. Så da jeg ville rydde op, fandt jeg et regnskabshæfte til mit dankort, og der var blod på. Så vi ringede straks til politiet igen, og de kommer og henter det..

Men ihhh tanken kører hele tiden "hvad har de rørt ved? - har de pillet ved min medicin? har de spist og drukket noget af vores mad som man har set på skjult kamera i tv? har de skrevet vores cpr-nr. ned til at lave fusk med? (havde tilfældigvis sådan nogle papirer liggende med det på fremme)
Ej jeg må stoppe med at skrive ting, for jeg bliver mere og mere bekymret!!!
En kedelig ting at komme hjem til.
Tømmeren er her nu og lukke hullet - det kører over forsikringen, det er dejligt at man har betalt til sådan én når sådan noget her sker...
Åhhhhh jeg får ikke sovet i nat!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails