onsdag den 21. november 2012

En lille bordløber er kommet til samlingen..

ja det er lige før det er ved, at være pinligt - men for et godt stykke tid siden nu var der jo patchwork messe i Roskilde hallerne. Og der var jeg selvfølgelig med, og jeg fik da også købt en lille smule.
Blandt andet blev det til 12 stykker bali stof i regnbuens farver som jeg købte hos BaliQuilt - desværre var det ikke Laila selv jeg handlede med, det kunne ellers have været sjovt når nu jeg ved hun følger med herinde - og jeg hos hende.
For ja jeg er stadigvæk skudt i regnbuefarver, og det går vist ikke lige over med det samme..

Mønstret er et jeg har lånt af min mor, og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke lige på stående fod kan huske hvor hun har købt det - især ikke fordi det er ved at være et stykke tid siden jeg syede denne bordløber, og mønstret derfor er tilbage hos sin ejer.
Stofferne er ikke udelukkende fra BaliQuilt - jeg udvalgte dem jeg helst ville have med her, og fandt nogle af mine ældre bali stoffer frem og matchede sammen.
                                 
Egentlig havde jeg regnet med det var et lidt svært mønster, men det var det jo overhovedet ikke - så det fløj jo bare gennem maskinen. Det er så dejligt når man bliver hurtigt færdig :)

Jeg har lavet en "sandwich" som jeg plejer med top, et tyndt lag pladevat og bagside. Og for første gang prøvede jeg at spraylime lagene sammen - sikke dejlig nemt det var!
Jeg har med maskinen quiltet i de lige linjer - og overvejer stadigvæk om der skal quiltes noget i de store sorte felter, kan ikke helt blive enig med mig selv. Så indtil videre ser den sådan her ud:

Mønstret har anført hvor mange baner man skal bruge, men jeg valgte kun at lave syv baner - og alligevel blev jeg overrasket over hvor lang den endte med at blive. Heldigvis passer den både godt på spisebordet og på skænken med sine 122,5 cm fra spids til spids, og 27 cm brede.
Endnu engang vil jeg undskylde for den ikke helt rigtige gengivelse af farverne - det er farverne på det største billed i collagen som du skal regne med. Nogen gange er det mærkeligt hvordan farverne kan blive gengivet forskelligt, selvom man står og tager billederne lige efter hinanden.


2 kommentarer:

  1. Du er da bare god til at sætte farver sammen, din løber er rigtig flot :) Og ja, spraylim sparer en masse kedeligt arbejde ;) Hilsen fra Inga/kusinen

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails