fredag den 3. august 2012

Så lykkedes det endelig

Ja for endelig gik det hele op i en højere enhed, så jeg fik printet mine billeder på det papir til at overfører billeder til stof.
Og endelig kunne jeg efter tre dages intens arbejde, afleverer gaven til en meget spændt mor.
Som jeg også skrev her, så havde jeg jo gjort det hele klart, så det hele bare kunne syes sammen. Det der tog længst tid var faktisk at quilte rundt omkring for at skabe en effekt, og ligesom storesøsters har jeg brugt stoffet som "skabelon" for, hvordan min quiltning skulle se ud. Det er kun lige på stoffet på billed nummer 2 fra oven, at jeg har frihåndsquiltet stjerner. Og det var kun på grund af, at det ellers kun ville ende med at være cirkel quiltninger på ophænget, da tre af stofferne mindede om hinanden i tryk.

Ligesom jeg plejer, så var det hele tegnet op inden jeg gik i gang - det var også derfor jeg sagtens kunne skære stoffet inden billederne var lavet. For jeg havde sørget for, at redigerer mine billeder så de havde lige den størrelse som jeg gerne ville have.
De to øverste billeder har familien selv taget, resten er specielt udvalgt ud fra de 1300 billeder jeg tog.
Jeg har ikke haft intentioner om, at det her ophæng skulle være præsis ligesom storesøsters, det eneste jeg har valgt skulle gå igen var at der skulle være fire forskellige stoffer, og at det nederste stykke skulle være fire billeder på det samme stof.


Jeg er selv ret tilfreds med resultatet, det eneste minus er at jeg også skulle have syet en løbegang i bunden til at have en stang i så ophænget har i begge ender hvilket giver en hvis tyngde, og det dermed ikke falder så let ned.
Gennemgangen af det her ophæng er ikke særlig uddybende, da det ville blive en gentagelse af storesøsters, men hvis du ikke skulle have læst det indlæg kan det kan læses lige her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails