mandag den 12. november 2012

Arvestykke

Vi har arvet en fin lampe fra Gemalens bedstefar - den er i træ med den fineste udskæring, men lampeskærmen var på ingen måde vores stil - ved ikke om vi overhovedet har én, men det var helt sikkert ikke den der!

Så selvfølgelig tænkte jeg da, at det da ikke kunne være så svært lige at lave en ny skærm...

FØR BILLEDER:



Jeg havde noget stof liggende, som egentlig skulle have været brugt til at lave noget patchwork på pind - men det var ikke sket så nu blev det til en lampeskærm i stedet for!

Det var egentlig ikke så svært at lave den nye skærm - det der tog længst tid var faktisk at få den gamle af. For jeg skulle jo bruge den som skabelon for den nye, så jeg kunne ikke bare rive og flå. Og jeg skal da lige love for at dem som havde lavet den, skulle være helt sikker på at den aldrig nogensinde ville falde af stativet - er sikker på, at det ville kunne holde til jordens undergang og stadigvæk sidde fast!

Og ja her er både hygge og arbejde i et - vi har fået et lille nyt medlem af familien - en lille hunkat.
Vores anden kat har jo altid været van til, at der var en anden kat, så vi syntes det var synd for hende at hun skulle være her helt alene. Hun er i forvejen en meget speciel kat, og hun var begyndt at blive mere sær efter hun var blevet alene her.
Forholdet mellem de to bliver bedre - vil ikke sige dag for dag, men det går heldigvis den rigtige vej. 


Egentlig har lampeskærmen ligget et stykke tid nu, for jeg troede jeg havde noget silkebånd liggende til at, dække syningerne - men det havde jeg åbenbart ikke, og så alligevel når man får kigget gemmerne ordentligt igennem.. Ja det er ikke sådan når man har så mange forskellige ting, og ikke lige kan finde det hele.

EFTER BILLEDER:


Og I skal da heller ikke snydes for den smukke udskæring:


Der går lidt lang tid imellem det i øjeblikket, men nu kan lampen da krydses af på listen over ting jeg skal have lavet.

2 kommentarer:

  1. Meget smuk fornyelse af den gamle lampe.
    syhilsner Esther

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Ester - ja nu passer den i hvert tilfælle bedre ind her hos os :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails