fredag den 20. maj 2011

....

ja nu ville jeg jo gerne have vist jer det færdige resultat af mit sidste indlæg, men der er kommet nogle andre ting i vejen.
Eller det vil sige det var faktisk ting som jeg havde lovet at lave inden jeg gik i gang med mine billeder.

Den ene af tingene er, at jeg har lovet at broderer navne og datoer på en dåbsunderkjole i bomuld - den yderste del er en hæklet kjole, hvor man så vidt jeg husker kan skifte bånd alt efter om det er en dreng eller pige.
Den har desværre fået lov til, at ligge alt for længe uden at jeg har gjort noget ved den - MEN nu er jeg i gang!
Der er syv navne og de har mindst tre navne og heldigvis højest fire, og jeg er kun ved at lave det tredje navn.
Heldigvis har jeg sådan en tusch som efter nogle timer forsvinder igen, og det gør det meget nemmere at broderer - før jeg fik den var det som oftest gennem madpapir eller almindeligt papir jeg broderede, og det er altså besværligt.

Et lille sneakpeak:

Den anden - og faktisk også den største og mest krævende er, at jeg har lovet at sy dansetøj til mine svigerinder - to styk piger, og 4 styk dansetøj værsegod at gå i gang!
At tøjet så gerne skulle have været færdigt før stof og mønster overhovedet var købt, er så en anden sag..
Men min holdning er, at jeg ikke vil sy noget så vigtigt før jeg har nogle mål at gå efter - og da de har så travlt med alt muligt alle dage i ugens løb - ja så har det jo taget sin tid at få de mål..

Desværre tror jeg at jeg er inde i en periode igen hvor jeg gerne vil så utrolig mange ting, men bare ikke lige har overskud eller kræfter til det helt store. Nogen gange kan for mange ting på en gang få mig til slet ikke at nå noget overhovedet!
Jeg læste for et stykke tid siden et indlæg hos en anden blogger om, at hun syntes det var lidt af et pres at følge med hos andre bloggere som både havde børn, arbejde og overskud til at lave kreative ting og oveni blogge om det hverdag (glansbilled). Når hun selv ingen børn havde, gik hjemme og bare ikke havde overskud til at få lavet noget kreativt hver dag og også blogge om det - jeg ved lige hvordan hun føler, men sådan er livet nu engang - græsset er altid grønnere hos naboen..
Vi må bare tage os den tid vi skal bruge, og være stolte over når noget bliver færdigt, og vi stadigvæk har plus på overskudskontoen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails