mandag den 5. december 2011

Juleløber/remser kan man da aldrig få for mange af..

Jeg skrev jo for et stykke tid siden, at jeg havde nye projekter som jeg gerne ville i gang med - den sidste af dem jeg nævnte, var en julebordløber/remse i patchwork - ja altså indtil jeg finder på noget nyt..
Der manglede dog lidt farver for jeg havde ikke nok jule stoffer. Men efter en lille tur til Køge fik jeg købt hvad der manglede.
Jeg havde set løberen på internettet, og tænkte at det mønster kunne jeg da sagtens selv tegne op - så jeg gik i gang. Hvad jeg så efterfølgende har lært af er, at jeg skal huske at streg den side ud når jeg genbruger papiret som ikke er rigtig! For da jeg sad og skulle til at skrive ned hvad jeg skulle bruge/skære af de syv forskellige stoffer, så kiggede jeg på den forkerte side af papiret, og troede derfor jeg havde glemt en farve nemlig den tredje grønne, så jeg startede helt forfra og tegnede derfor et helt nyt mønster (og hvis jeg havde vendt papiret om, så havde det rigtige mønster været der!!).
Men én god ting kom der dog ud af det - nu har den yderste kant den rigtige størrelse i forhold til det billed jeg havde at kigge efter - så det var nok meget godt jeg kiggede forkert..

Selve løberen består af tre store Log Cabin, og fire små. De har alle sammen tre forskellige røde og grønne farver. Selve midten af alle Log Cabinérne er creme/hvid, og det er også den som bruges til de trekanter som forbinder de små og store Log Cabin.

Som man kan se på det ene billede i collagen, så har jeg quiltet i alle firkanterne, og efterfølgende rundt langs den røde kant.
Den var faktisk allerede færdig den 1. december, men gemalen har pillet ved min computer så den har været splittet i atomer - men nu kunne jeg altså ikke ventet mere med at vise frem, så jeg har pillet lidt selv så det hele virkede som det plejer og kunne hvad jeg ville :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails