torsdag den 18. marts 2010

Weee det lykkedes!

Sidste år havde vi jo haveprojekt, så alle mine blomster og løg skulle op og i murerbaljer vi havde købt billigt i "Jem & Fix" - for det var jo ikke meningen de skulle være der så længe...

Grunden var, at vi skulle have lavet gårdhave og to højbede - et langt bed langs hegnet ind til naboen hvis grund ligger højere end vores, og et stort ovalt bed op til baghaven (min plan er, at lave et lille vandfald fra den jordhøj på mindten af bedet og ned til gårdhaven - vi har jo så mange flotte natursten i haven, som jeg simpelthen bare må bruge til noget)

Jeg har hele vinteren gået og fulgt lidt med i mine blomster, om de nu kunne overleve kulden m. m. De skulle jo helst gerne overleve når nu jeg har spiret dem frem eller købt dem!

Det jeg nu har ventet mest på er, at se om de forårsløg vi gravede op sidste sommer ville overleve og starte op på ny i mine nye bede. Og nu hvor alt sneen endelig er helt væk kan jeg se små grønne spirer i den brune jord - og en dag som i dag hvor solen bare skinner er det jo dejligt at se foråret rigtigt er på vej, også i mine bede.

Tja som det også fremgår af billedet, er det ikke alle mine blomster som har fundet vej til mine bede. Vi havde jo lige nogle tidsler som skulle fordrives fra mit store ovale bed - der har ligget en presenning over den siden den blev anlagt, og mit håb er så at de nu bare kan hives op og at det der nu engang lå i jorden og ville gro efter et års tid har givet op - et er sikkert de har i hvert tilfælle ikke spredt nye frø på det sted!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails