tirsdag den 9. marts 2010

Tid til det jeg har allermest lyst til igen :-)

Ahhh endelig er min tid min egen igen -jeg er endelig blevet færdig med at sy dansetøj for det næste laaaaange stykke tid!!!!

For det første fik jeg lavet det der skulle være hjemmelavet til Operation Påskeglad 2010 færdigt, mangler bare lidt til den søde tand.
Har jo været inde på facebook siden og set hvad der blev sendt afsted sidste år, og det var egentlig meget sjovt. Så ved man da ligesom hvor niveauet ligger...

I lørdags skulle kæresten til Roskilde, og jeg fik lokket ind om vi ikke lige kunne smutte forbi "Stof og Stil". Fordi jeg skulle lige se om der ikke var nogle rester jeg kunne bruge, til en lille babygave når nu endelig bebsen er kommet ud, og man ved at det blev en pige!
Da vi kom til indkørselen udstøtte kæresten et meget dybt suk - der var biler over hele parkeringspladsen = mange mennesker!!
Så aftalen blev meget hurtigt, at jeg bare skulle kigge i restebunken, og på de hylder med nye stoffer.

Jeg faldt simpelthen for dem her - det var selvfølgelig ingen rester (vi var der også sidst på dagen, så det sagde jo ligesom sig selv) Velourén er til bebsen, jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad det skal laves til endnu. Og de tre andre - ja dem måtte jeg altså bare eje. Det er jo helt dejligt at "Stof og Stil" har fået så mange brugbare patchworkstoffer!!! Så det er en helt fryd!!

Vi var egentlig færdige, da vi kom til at snakke om sækkestole - og jeg kom i tanke om, at min veninde havde talt om at hun gerne ville have en til hendes to hund. Så vi måtte jo hen og se udvalget i Beavernylon: til min store glæde havde de 4 forskellige lilla farver, og hun elsker jo lilla så jeg måtte straks ringe, og hører om jeg måtte købe for hende.
Da hun lige skulle måle den gamle alt for lille pude hundene har - tog det sin tid, og kæresten udnyttede chancen og smuttede ud i bilen for, at vente på mig.
Resultatet endte sådan her, for jeg måtte bare sy den igår:










Jeg havde et hunde symærke liggende fra tidligere, og tænkte at det lige måtte bruges nu. Den er blevet syet ligesom et pudebetræk med overfald fra begge sider, så hun bare kan tage kuglerne ud når den skal vaskes. Har ellers set via nettet at de krøjerkugler skulle kunne tåle at blive vasket, men nu er vi altså blevet enige om at de skal kunne tages ud.
På billedet ser den meget flad ud, og det er fordi der mangler at blive syet en inderpose hvor alle krøjerkuglerne skal være. Vi skal bare lige have fundet et sted hvor vi syntes de er billige nok.

I forbindelse med Operation Påskeglad sad jeg søndag aften og søgte påskebilleder på Goggle. Og jeg fandt nogle som jeg bare måtte gemme, og selv forsøge mig med at lave. Blandt andet var der nogle katte på pinde som jeg blev forelsket i, og jeg er jo katte-menneske så med mine nye stoffer måtte jeg bare prøve at lave dem. Så efter at have syet hundesækkeposen færdig gik jeg i gang. Jeg havde kun fået riet den store på pap, da mine forældre lige kom forbi - og da min mor så mine stoffer og mit kattemønster blev hun også vild, så nu har jeg lovet at lave et mønster til hende også. Og jeg regner med, at hun en af dagene ringer og siger at nu har hun også været i "Stof og Stil" og købe stoffer!
Jeg har kun fået syet den største af kattene færdig, skal i gang lige om lidt med den lille. Men sådan kom den store til at se ud

Jeg kan jo ikke ud fra det billed jeg har fundet mærke hvordan den er lavet, så jeg har beslutttet at mine skal have pladevat i sig. Men da et stykke pladevat ligesom er for tykt til det her, har jeg delt det så det blev halvt så tykt. Derefter har jeg riet pladevat og stof fast på pap. Endelig har jeg syet alle delene sammen på forsiden, og derefter på bagsiden. Tilsidst har jeg syet for- og bagsiden sammen, men inden jeg syede helt sammen for neden satte jeg min pind op igennem hele katten, for jeg syntes hovedet kunne vippe for meget. Så nu sidder det hvor det skal på grund af pinden som går hele vejen igennem.
Så ja det er dejligt endelig at kunne lave noget jeg virkelig brænder for, det andet er også meget sjovt, men når man sidder med en deadline og der er andre ting man meget hellere vil, så er det pludselig ikke så sjovt..
Så nu vil jeg gå i gang med min kat på pind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails