fredag den 26. februar 2010

Så er det fredag så der skal hygges og ses X-factor

Jeg kom for noget tid siden til, at købe "Den store bagebog 2" fra Amo - og den bliver man jo total lækkersulten af at kigge i. Så nu hvor svigerinden og hendes veninde kommer for at sy hele weekenden - tja så måtte jeg altså lige forsøge mig med en go gammeldags brunsviger og da jeg har bestemt vi skal have Chili con carne til aftensmad skulle jeg da også lige forsøge mig med Ciabattabrød..

Jeg kunne ikke dy mig, så den remonce der egentlig stod i opskriften fik lige ½ gang mere på, så den blev endnu mere "ulækker". Og jeg blev altså også nød til at komme små vingummibamser på - det er så længe siden jeg har fået en kage- kone eller mand, så nu ligner den da lidt...
Glæder mig bare til at smage den, og husbonden gik også rundt som katten om den varme grød - han er jo ikke en slikmås for ingenting! Men han må vente til X-factor i aften..

Hvis du selv lige skulle få lyst er her opskriften:
  • 400g hvedemel
  • 100g margarine
  • 50g gær
  • 50g sukker
  • 1 æg
  • 2dl lunken mælk (37 grader)
  • evt. vingummibamser
Min remonce:
  • 150g margarine
  • 200g brun farin
Lun mælken og opløs gøren heri. Tilsæt mel og de øvrige ingredienser og ælt dejen til den er glat og ensartet. (jeg valgte at bruge min håndmixer og dens gevaldige gode dejkroge indtil dejen hang vældig godt sammen, derefter æltede jeg i hånden)
Rul dejen ud til den passer i en bradepande på 40x40 cm.

Remonce: smelt margarinen og farin i en gryde og rør det sammen til en ensartet masse.
Prik let i dejen med fingrene og kom remoncen over.
Lad brunsvigeren efterhæve lunt i ca. 30-40 min.

Bagetid: ca. 15 min. midt i en 220 grader (200 grader ved varmluft) forvarmet ovn.
PAS PÅ DEN IKKE FÅR FOR MEGET..
Nu vil jeg så bruge resten af dagen på, at vente på der kommer X-factor, og krydse fingre for at jeg er én af de heldige vindere hos Vestmose´s Give Away!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails