tirsdag den 2. februar 2010

Snestorm over Danmark og fulde grønlændere

Vores fortorv ligger desværre lige over for stationen i vores lille by - og derfor bliver man nød til at holde det forbandet (især lige nu med alt den sne der er kommet) fortorv rent og faldefrit.. Så med alt den sne som vi indtil nu har fået er det blevet til store bjerge af sne ude på vejen Og nogle gange kommer man altså også ud for de mest underlige ting..

Ville egentlig lige have taget et billed, men blev afbrudt midt i mit "arbejde" da kærestens "gode ven" aka den fulde grønlænder kom forbi. Jeg kalder ham "gode ven" fordi han engang kom klokken 02 om natten og bankede på: om vi havde nogle smøger, og om han kunne få nogle penge da han havde tabt sin pung - og det var kærestens lod at åbne døren..
Nå men ja han startede hele sin smører igen - nej jeg havde igen smøger for jeg ryger ikke - og nej jeg havde ikke en tyver for jeg har sjældent kontanter da jeg bruger mit kort!
Jeg er ked af at indrømme at jeg bare bliver fuldkommen stiv i hele kroppen, og simpelthen ikke aner hvordan eller hvorledes man skal tackle sådan nogle mennesker. Jeg svarer pænt på deres spørgsmål, og opfører mig pænt. Men af den ene eller anden grund er jeg bare perfekt til at tiltrække de mennesker som jeg jo i bund og grund føler medlidenhed med. Og tænker "hvilket et trist liv at have".
Jeg nåede at fjerne alt sneen, og gik igang med salten (han nåede at spørge tre gange om det var salt) og til sidst da jeg var på vej ind af døren, fik jeg også lige kommentaren med på vejen: "du er en dejlig dame" -tja hvad siger man andet end "tak"?


Det her billed fra vores gårdhave, viser bare hvor meget sne der er kommet og hvordan det fyer rundt - man man også se mit forsøg på at tiltrække fuglene, det er bare en smule svært når naboens 13 katte alle sammen godt kan lide fjerkræ!! Har indtil nu fået jaget dem væk i tide..
Er glad for jeg nu kan sidde indenfor og hygge mig med små kreative sysler, og en varm kop kaffe..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails