torsdag den 3. juni 2010

Tja lidt blær kan man vel godt kalde det..?..

Min mor har på vegne af min bror syet et barnevognstæppe 1x1m (ja det kan jo bruges til hvad man vil) og jeg nåede at tage nogle billeder inden han fik det med hjem her den anden dag.
Så nu vil jeg blære mig med hvad min mor har siddet og knoklet med det sidste stykke tid.
Mønsteret hedder "double weedingrings" - og ifølge min mor, er det i sådan en lille størrelse næsten umuligt at sy på maskine, så hun har syet det hele i hånden. Reelt ville hun have haft at tæppets yderste kant skulle være buerne, men da der er fleece som baggrundsstof, og sømrummet på de stykker stof som er sat på pap er ca. på 0,5 cm så ville det ikke kunne holde til særlig meget før det hele ville trevle op. Så foreslog jeg hende at sætte en kant på af baggrundsstoffet under ringene - derved blev tæppet også firkantet.

Jeg har siddet og hygget mig lidt med det "nye" (ja altså for mig) fotoprogram, så billederne af tæppet er blevet til en collage:
For en gangs skyld passede det så hele familien kunne samles hos mine forældre den anden dag, og jeg havde taget nogle billeder af blomsterne i haven som jeg ved samme lejlighed kunne vise til både min bror og far.
Grunden til at det netop var de to der skulle se billederne var, at sidste år fik jeg af min bror blandt andet en flot hvid valmue - og i år er den bare gået amok både med at vokse og få blomster. Og af min far har jeg fået forskellige Akelejer som nu også står flot.
Og da jeg fik set billederne igennem fra mit kamera da jeg skulle lave collagen med min mors tæppe, så jeg at de billeder af blomsterne faktisk var ret gode. Så selvfølgelig måtte jeg da også lige lave en collage med dem...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails