mandag den 3. oktober 2011

Som lovet

Jeg lovede tidligere i dag, at vise hvordan min nye ynglings maskine virker - så derfor bliver I lige lidt billed-spamet:

Sådan ser selve die (udstansningen) ud i pakningen. Hexagonerne vises i original størrelse på illustrationen.
Selve dien hvor udstansningen/skærebladene ligger nede i skumgummien - man kan svagt ane de tre forskellige størrelse hexagoner.
Gummipladen som skal ligge ovenpå dien, så skærepladerne skær igennem stoffet og op i gummipladen.
Tre stykker stof som passer i størrelsen på den mellemste hexagon.
Die, stof og øverst gummipladen
På selve maskinen er der et håndsving, så man lægger die med stof og gummiplade ovenpå ned og lidt ind i - så rullen man kører rundt med håndsvinget får fat og die med stof og gummiplade begynder at kører igennem rullen mens man svinger rundt på håndtaget.
Selve dien efter en tur i maskinen, og gummipladen er fjernet.
Maskinen har nu presset skærerne op gennem skumgummien og skåret mit stof til tre hexagoner.

Faktisk har jeg allerede lavet lidt sjovt:



Af en eller anden underlig grund troede jeg nemlig det var nemt at sy harlekin tern sammen, men jeg er blevet klogere - for sikke mange gange jeg måtte pille op fordi hjørnerne ikke helt passede sammen. 
Der er stadigvæk nogen af dem som ikke passer helt, og jeg har heller ikke fået presset med strygejernet endnu, så på billedet ser det ud til at være flere hjørner som ikke passer, men jeg har tjekket :)

2 kommentarer:

  1. Tusinde tusinde tak for flot demonstration. Det var dog en smart tingest. Genialt.

    SvarSlet
  2. Jamen du havde da helt ret - hvordan skulle man vide hvordan sådan en dims virker, hvis man aldrig har set en før. Så selvfølgelig skulle jeg da vise det - havde bare slet ikke tænkt på det, så tak for din kommentar til det foregående indlæg :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails