mandag den 31. oktober 2011

Der kom lige en engel!

Hvis du syntes at julen hører sig December til, skal du ikke læse videre i dette indlæg...
Jeg selv syntes julen starter i slutningen af November måned - men en engel har altså sneget sig ind, og blevet til selvom vi i et kort øjeblik stadigvæk kan kalde det Oktober.

Det hele startede faktisk fordi jeg så det hør julestof som min mor havde købt (så ja mor det er faktisk din skyld jeg er gået før i gang med juleting!! - men du er tilgivet ♥). Jeg fik sådan en lyst til at forsøge mig med at lave en engel - desværre var der ikke nok stof i de rester jeg fik tiltusket mig af hende. Så jeg måtte jo i mine egne gemmer og finde noget stof der kunne bruges.

For nogle år siden fik jeg en bog i julegave "Tag tråden op" af Anne-Pia Godske Rasmussen - jeg har ikke fået brugt den meget som jeg egentlig gerne ville, men nisserne på forsiden tænkte jeg kunne bruges som skabelon og grund mønster til den engel jeg havde i hovedet.
Mit resultat blev, at sætte bogens engel og nisse mønster sammen, og ud fra det tilføje mine egne ændringer.
Jeg har gjort armene længere, ændret kroppens figur så det ender med en kjole, lavet nissesko i enden af fødderne, lavet kortere "ærmer" på armene og til slut har jeg har quiltet vingerne.
Englen endte med at blive 57 cm lang selvom jeg har slået knude på dens ben - en slags knæ:

Ansigt og arme er hvidt bomuldsstof som jeg har farvet ved at dyppe det i the, så det fik lidt ala hudfarve.
Vingerne er det hvide bomuldsstof. Benene og bunden af englen er i en blød naturfarvet hør. Selve "kjolen/kroppen" og ærmerne er i en endnu blødere hør med jule tryk. Håret er gran rester fra min hæklede hue. Hele englen er fyldt op med pladevat afklip/rester som jeg netop samler i en pose til den her slags projekter.

Så julen er kommet tidligt i år - men hey hvis vi tæller min bordløber med som blev færdig i Januar så har der været optakt til jul længe :)

2 kommentarer:

  1. Sikke en sød engel... Kan engle ikke også godt vise sig udenfor højtiderne?? ;-)

    SvarSlet
  2. Mange tak :)
    Tjov englene er her vist hele tiden - den her har bare allerede taget sin juledragt på :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails