mandag den 12. april 2010

Dagens gode gerning og en hyggelig søndag.

Så fik jeg endelig taget mig sammen, og fik skyllet alle mine "nye" uvaskede patchworkstoffer op i eddikkevand (så farverne ikke løber ud og smitter af når og hvis de skal vaskes).
Jeg fik nok endelig taget mig sammen fordi jeg skal bruge nogle af stofferne til nogle nye puder til sofaen, og at jeg havde købt flere nye stoffer på "Kreativ hobby messe" i Roskilde hallerne igår. Og når jeg nu endelig var i gang kunne jeg jo lige så godt tage de andre "nye" stoffer med som jeg har haft liggende længe, men bare ikke har gidet at skylle op (må sige at vejret også var et stort plus, så de kan hænge udenfor og dryppe af).

Nu her hvor jeg så er færdig blev jeg simpelthen nød til, at tage et billed for hvor ser det egentlig flot ud med alle de farver (ja altså jeg har jo også selv valgt dem, men alligevel alle de farver i dejligt solskin).
Havde jo som sagt aftalt med krea-tøserne at vi skulle mødes og følges på messen, og vi fik da også hygget og set på en masse spændende ting - vil lige endnu engang ønske tillykke til Signe med ringen på hendes finger!!

Da min mor også var på messen med hendes husholdnings forening, måtte jeg jo lige blive lidt efter de andre tog hjem, og gå et par runder mere - havde lovet at hjælpe hende med at finde retro stoffer. For min bror har bedt hende om, at sy et barnedåbstæppe i 1x1 m i patchworkmønstret "Double wedding rings" i retro stoffer. Og da jeg på vej til messen satte gemalen af hjemme hos dem kunne jeg se de farver hun havde købt - og dem syntes jeg simpelthen var alt for fesne, så jeg fandt (syntes jeg selv) nogle dejlig friske farver med mønster og batik.

Fik også hjulpet hende med at lave selve mønstret da hun ikke kunne finde den størrelse hun gerne ville bruge - hvor er det dejligt at kunne give igen, efter alle de gange hun har hjulpet mig, så er der endelig også noget jeg kan hjælpe hende med!
Så alt i alt var det en rigtig dejlig søndag, og jeg glæder mig til at se hvordan barnedåbstæppet kommer til at se ud, og så vil jeg ellers gå i gang med at lave mønster til mine nye puder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails