tirsdag den 11. maj 2010

Ja ja jeg ved det godt... men nu gør jeg det bare alligevel..

Ja jeg ved godt jeg skrev i går, at jeg faktisk ikke havde tid til at være herinde, meeen jeg har faktisk næsten syet hele løberen sammen over pap. Så nu giver jeg lige mig selv lidt "fritid".

Jeg har jo fået lavet en del, blandt andet nogle UFO grydelapper - det er egentlig et meget nemt mønster, og skal bare syes over pap - jeg gad bare ikke!
Men nu er de blevet færdige, og jeg er egentlig godt tilfreds med dem, så de er kommet ud på krogen til grydelapper i køkkenet: Vi var blevet inviteret til 1 års fødselsdag her St. bededag, og søndagen inden forsøgt jeg at få nogle ønsker ud af fødselarens mor - det var sørme ikke nemt, men endelig kom der et ønske som nok mere var fra storesøsteren: En stof bog så hendes rigtige bøger ikke længere blev suttet og savlet på (ødelagt). Der måtte gerne være vecrobånd på og nogle bånd til at få fat i. Så jeg måtte jo hjem og i gang.
Jeg har gennem årene samlet ting fra min mors aflagte "Hendes verden" blade, blandt andet havde jeg gemt et mønster på en aflang billed remse til tremmesengen lidt ligesom den her:

(den her er lånt herfra)

Så jeg brugte størrelsen som med sømrum var 18x18 cm som "sider" i bogen, og så brugte jeg tre af skabelonerne til applikationer som der også var - bolden, solen og bilen. Mariehønen havde jeg i en meget mindre udgave, så den måtte igennem forstørrelsen på printeren så den kom til, at passe i størrelsen med de andre. Slangen tegnede jeg i frihånd, og kassen med "bånd" lavede jeg også selv. Det var en af de første gange jeg har forsøgt mig med at applikerer på den her måde, jeg brugte hifix fra Stof og Stil (det er i bund og grund noget klister man bruger så det man applikere klister fast ved hjælp af et strygejern på det baggrundsstof det skal være på, og man så kan sy det fast - måske et emne til en DIY..)
Mit resultat endte sådan her - og det bedste af det hele var, at lille Sebastian blev meget vild med den - især "båndene" til at gumle på!


Og ja ud over den bordløber jeg nu er i gang med, så var jeg faktisk også gået i gang med et større projekt - noget af la det her:

Det her er et af de flotteste af alle billederne - og nok også én af grundene til at jeg forsøger mig. Men billederne af mit må vente lidt endnu - jeg er stadigvæk i gang med at få cigarfigurer nok! Hvis du gerne vil se flere billeder kan de ses her - men pas på du ikke bliver forelsket :-)


Nå jeg må hellere tilbage til min bordløber..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails