lørdag den 29. maj 2010

Masseproduktion og et lille tip

Jeg har længe gået og spekuleret omkring hvordan man kunne lave sine egne holdere til "patchwork på pind". Den gang Netto nemlig havde holdere som spotvarer købte jeg kun ét par - og det er jo slet ikke nok!!!
Jeg kan sagtens bruge nogle flere, også fordi det jo er en pæn gave at give.
Den gang tror jeg de kostede omkring 30 kr for to holdere, min mor købte sidst vi var på messe to nye umalede holdere som pr. styk kostede 25 kr = 50 kr for to. Så jeg mente også at det kunne gøres billigere.

I går da vi alligevel var nede i Mega centret købte jeg to brædder til bunden af holderen, og den anden dag købte jeg blomsterpinde. Gemalen hjalp mig med at skærer brædderne ud som jeg gerne ville have det, og jeg sleb med sandpapir så de blev pæne igen. Lim og maling havde jeg i forvejen, men sådan en holder med to pinde i står mig i 3,78kr - så man må sige jeg har sparet nogle penge.
Jeg har valgt at der kun er én holder med to pinde i - man kan jo altid dreje og sætte sit pynt som man vil, og nu er der ikke risiko for at en af holderne bliver væk!

Nu skal jeg så bare have malet dem allesammen...

Og så har jeg lige et lille tip: jeg bruger normalt Photoshop til at rediger mine billeder, men jeg har ikke helt været enig med programmet når der skulle laves collager. Så igår da jeg sad og læste på de blogs jeg følger var der en der linkede til et gratis program til at fixe sine billeder i. Programmet hedder Photoshape og kan hentes her - jeg hentede det i går aftes og har stadigvæk ikke prøvet så meget i det, men det er på dansk og man kan lave collager som jeg gerne ville.
Så når jeg har noget mere tid, så må jeg udforske det noget mere... Jeg har lige lavet collagen oven over bare for at prøve.

OBS.... HVIS DU BRUGER LINKET FOR AT DOWNLOADE PROGRAMMET PHOTOSHAPE - ER DET DEN GRØNNE KASSE MED DEN HVIDE PIL DER HELE TIDEN BEVÆGER SIG NEDAD SOM DU SKAL TRYKKE PÅ, OG INGEN AF DE MANGE ANDRE DOWNLOADS SOM FINDES PÅ DEN SIDE!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails