torsdag den 4. november 2010

Perler på en snor

Egentlig står den på oprydning herhjemme, men de der oversprings handlinger bliver bare ved med at "poppe" frem... det kunne tænkes jeg egentlig ikke gider rydde op!!

Nå men når jeg nu er ved én af dem, kan jeg jo lige så godt fortsætte.... (rodet løber alligevel ingen vegne)
Jeg har haft gang i strikkepindene - og det er faktisk en stor ting, for jeg har endnu ikke forsøgt mig med at følge en opskrift. Men bare gjort det sikre og strikket (mange) halstørklæder.
Vi går jo en kold tid i møde, så derfor har jeg endnu engang strikket et tørklæde, denne gang i perlestrik, og tænkt som noget af en fødselsdagsgave til en jeg holder af.
Perlestrikken var der ikke noget svært ved, man kan jo hurtigt se om man laver en fejl - og så kan man jo bare pille op igen (heldigvis skete det ikke for mig).
Tørklædet var jo egentlig flot i sig selv, men alligevel syntes jeg der manglede noget, og da jeg endnu ikke har begivet mig ud i det der hækle-halløj (selvom alt det jeg ser herinde i blogland virkelig trækker i mig) så måtte jeg jo hører min mor om hun ville hjælpe mig - det ville hun heldigvis gerne, og endda udfordre sig selv ved, at forsøge sig med en helt ny slags blomst (for hende).
Det blev til to store og en lille, som jeg har syet fast så man ikke kan se det fra den anden side (bagsiden er det vel).

Tusind tak for hjælpen mor ♥

I collagen ser det hele billed af tørklædet helt anderledes ud i farverne - og alle tre billeder er taget samme sted, lige efter hinanden. Men det er altså farverne på de to andre som passer mest til virkeligheden..
Alt i alt har det kostet mig 25 kr i garn - det var ekstra nedsat i Netto. Så det var jo ikke så tosset, så kan resten af gaven jo også blive til det mere - nu skal jeg bare lige finde ud af hvad det skal være...

2 kommentarer:

  1. Det er et flot tørklæde - og blomsterne er virkelig prikken over i'et.
    Kh karen

    SvarSlet
  2. Mange tak Karen - ja jeg syntes også at blomsterne giver det et feminint look.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails