torsdag den 27. januar 2011

Omformning af mønstre..

Ja egentlig var jeg i gang med et helt andet projekt - blev også helt færdig med det.... Men mens jeg sad der og syede voksede der ligesom en ide frem i mit hovdet:
Den anden dag ryddede jeg op i min mapper, og sorterede ting så de nu har en fast plads i en af de billige kasser med trykknapper fra Tiger - nå men da jeg var i gang med at rydde op, var der også nogle mønstre som skulle lægges på plads efter brug. Og der i min mappe med børneting så jeg det rangle mønster, som jeg gratis hentede ned for mange år siden efterhånden, men bare aldrig har lavet - det tænkte jeg egentlig ikke videre over, men som sagt i dag begyndte ideen at vokse.
Det oprindelige mønster ser sådan her ud:
Jeg ved ikke hvorfor, men den bamse der siger mig ikke rigtig noget - og den ide der voksede frem var, at lave selve hovedet om til en blomst - og bruge ørene til blomsterblade hele vejen rundt. Derfor har jeg også været nød til, at lave selve ranglen i  to dele: at hoveddelen bliver for sig så blomsterbladene kan komme hele vejen rundt og derefter rangledelen som i sidste ende skal sættes ind i "blomster"-hovedet..
Indtil nu har jeg fået tegnet mønsteret op, lavet mine ændringer og er begyndt at klippe i det stof som jeg syntes det skal være.
Endeligt har jeg også besluttet at der skal være en kugledims indeni, som siger lyde når man ryster den..
Jeg skal nok vise billeder af det færdige resultat, men indtil nu ser det sådan her ud på mit bord (som igår var pænt ryddet op!!!):
Nede i højre hjørne af billedet ovenover kan man se hvordan jeg har tænkt mig ranglen skal ende med at se ud - nu må vi se hvad der sker når sy-processen går i gang..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails