tirsdag den 17. januar 2012

Årets første stykke tøj:

Sørme så om ikke symaskinerne lige fik bikset et par bukser sammen - eller ja jeg tvang dem til det!!
Jeg har fået et gammelt Kreative Kvinder blad nr. 2 fra 2007, og der var lige et par knickers som jeg syntes rigtig godt om.
Så med sort fløjl med stjerner fra Stof2000 gik jeg i gang med at tegne mønster af.
Jeg har lavet nogle ændringer blandt andet tilføjede jeg 30cm i længden da jeg gerne ville have dem som lange bukser med elastik i enden, og så skulle man ifølge vejledningen sætte trykknapper som lukning og sy knapper på som pynt, men jeg har ingen kraftige trykknapper, så jeg har bare brugt almindelige knapper og lavet knaphuller istedet for. Linningsstropperne valgte jeg også at sy fast imellem belægningen og selve buksen for på den måde at slippe for klumpede ender som skulle syes fast på linningen.
Og på en eller anden måde har jeg vel også lavet om på selve gylpen - eller det ved jeg faktisk ikke om jeg har, den endte op med at ligne en almindelig gylp, men jeg har på ingen måde fulgt forklaringen for den forstod jeg simpelthen ikke - min metode var at lukke mine cowboy bukser op, og derfra se hvordan de var syet sammen!
Og ja det var rimelig svært at tage ordentlige billeder af sig selv med bukserne på - så resultatet er det her:
De er blevet godkendt af Gemalen, og de er dejlige behagelige at have på - så måske de nye ynglings bukser  her i det nye år, hvem ved..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails