onsdag den 20. juni 2012

Noget jeg selv har været glad for at have

Vi var inviteret til 2x 13 års fødselsdag, og nogen af ønskerne var kogebøger men nok mest opskriftebøger på kager/desserter og andre lækkerier..
Gemalen og jeg tog derfor en tur i Bog&Ide og fandt nogle forskellige bøger vi syntes de skulle have. Men jeg havde også hele tiden i hovedet, at de da ligesom jeg havde dengang (og nu) skulle have en bog de selv kan skrive opskrifter i - jeg bruger stadigvæk mine, syntes det er nemmere at skrive en god opskrift jeg har fundet i et blad eller på internettet ind i en bog, og eventuelt lime et billed med ind - i stedet for at have en masse løse papirer liggende som jeg ikke kan holde styr på..

Vi fandt to hæfter som kunne bruges, og som også havde et plastikomslag udenom for ekstra beskyttelse. Begge piger blev bedt om deres ynglings farver, og ud fra det gik jeg så i gang med det kreative.
Jeg brugte min Big Shot maskine og mit alfabet med skrifttypen "Mango Tango" - begge dele fra Sizzix og fik dermed udskåret de bogstaver jeg skulle bruge for at skrive på begge forsider.
Jeg har også en cupcake punch, og dermed fik jeg lavet fire cupcakes på hvert hæfte - to af dem med et kirsebær på toppe, og to med hjertedrys..
De endte sådan her, og begge piger var vilde med ideen - og så også at hånden kom hen over for lige at tjekke om papiret så sådan ud, eller om det var lavet specielt..

2 kommentarer:

  1. En rigtig god idé, og saa meget mere personlig. Godt gaaet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :) Ja specielt lavet til dem.

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails