mandag den 9. august 2010

En blandet dag her i det lille hjem...

Ja hvor skal jeg starte??
Efter vores lille arbejdsferie på Lolland har jeg fået flere og flere små røde kløende mærker, så jeg er ret så sikker på at vi har fået lopper med hjem!!!!
Derfor er jeg gået helt amok med at støvsuge seng, sofa, puder m.m. og vaske sengetøj, puder og dyner - jeg kan simpelthen ikke have det...
Det er ligesom når man siger "lus" automatisk begynder det at klø i hovedbunden - og det er det samme her, hver gang jeg tænker på det så kripler og krapler det alle vegne..

Desværre er det ikke lige den bedste dag at hænge vasketøj ud til tørre, der kommer hele tiden mørke skyer ind over, så jeg tjekker hele tiden i vinduet så jeg kan nå at få det hele ind inden det bliver total vådt igen.

Nå men til noget mere positivt: jeg kunne ikke dy mig for, at sy noget mere baby-halløj til min veninde, men endnu engang må billedet så man kan se hvad det, er vente lidt endnu.

Projektet tog mig omkring 2 timer, fra da jeg klippede stoffet til det var syet færdig - det hele blev syet i hånden.. Måske kan man godt gætte sig til hvad det er, men jeg be- eller afkræfter intet!!!

Dagen i dag skal også gå med at klippe stof til sengetæppet til min svigermor, og så håber jeg gemalen husker at kører indenom symaskinemaden og købe mine overlocknåle til mig, så jeg kan komme i gang og få det projekt ud af verden.Og i dag kunne jeg ikke vente mere, så de blevet taget med ind - vasket og vejet. Så nu står den på squashkage efter min mors opskrift - det er simpelthen én af de bedste kager jeg kender, og den minder mig om sol og sommer.
Desværre har jeg ikke rosiner nok, så jeg må vente lidt endnu... ØV!!!

Så derfor vil jeg da lige dele opskriften med jer - det kunne jo være at I også havde mulighed for at få nogle squash:
Squash kage
* 3 stk æg
* 2 ½ dl. olie
* 400 g. sukker
* 5 dl. groft revet squash med skræl (ca. 300 g.)
* 250 g. mel
* et par håndfulde rosniner
* 1/4 tsk. bagepulver
* 3 tsk. kanel
* 2 tsk. natron
* 2 tsk. vaniliesukker
* 1 tsk. salt
* 2 ½ dl. hakkede mandler/nødder/valnødder
  • Pisk sukker og olie sammen, tilsæt et æg ad gangen.
  • Bland mel med rosinger, hævemidler og krydderier. Tilsæt det lidt af gangen i sukkermassen.
  • Bland squash og til sidst de hakkede nødder i.
  • Hæld massen i en passende bradepande/form og bag kagen ved 200° i 45 - 60 min. mærk efter med en stegenål om den er gennembagt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails