torsdag den 17. november 2011

Mine orkideer går helt amok!

Jeg ved ikke hvad der er sket for min ene orkide, men lige nu vil jeg mene den er ved at blomstre sig selv ihjel!
Den har lavet 9 blomster grene, og som man kan se på billedet så er det også grene på grenene! Det er simpelthen helt vildt:


En anden af mine orkideer har kun blomstret en gang mens vi har haft den, nemlig da den blev købt - jeg havde egentlig opgivet den og derfor har den bare været brugt til at pynte i, og hjælpe en anden orkide med at være holder for pinden til at holde dens lange og tunge gren med blomster.
Men den anden dag fik jeg lige set, at den nu endelig også er på vej med en blomster gren så endelig får vi dens gule blomst at se igen:

Den tredje orkide jeg vil vise er en hvid med lyserød midte - den blev købt samtidig med den gule men til gengæld har den været villig til at blomstre igen - lige nu står den med sin tredje blomstring mens vi har haft den, og en ny gren er på vej op:


Den sidste orkide jeg vil vise af dem som blomstre/er på vej til det er den som jeg fik i Juli måned, og som stadigvæk står med blomst derfra!
Det var først da jeg skulle vande den første gang, at jeg fik set at det faktisk er to planter i en potte. Men den har nu også sendt en ny gren op, og den anden dag da jeg opdagede at den gule havde en ny gren så jeg også at den her flotte mørke lilla også havde en lille ny gren på vej:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails